Garantie en klachten

Garantie
Alle producten die door PadelCentre.nl worden geleverd voldoen aan hoge kwaliteitseisen. Toch kan het voorkomen dat een product fouten bevat die tijdens de fabricage zijn ontstaan. Indien u hierop aanspraak wilt maken, kunt u contact opnemen door een mail te sturen naar verkoop@padelcentre.nl


Wanneer kunt u aanspraak maken op garantie?

Dit is mogelijk bij een fabricagefout of mankement welke niet is ontstaan door onjuist gebruik, spelen in de regen, contact met glaswand, hekwerk of grond, slijtage of slecht onderhoud. Na ontvangst van het product beoordelen wij of u in aanmerking komt voor garantie. Indien dit het geval is, vragen wij u om een aantal foto's te sturen welke naar de fabrikant worden gestuurd. Zij gaan dan met hun expertise het mankement bekijken en komen vervolgens met een eindoordeel of het een gebruikersfout of fabricagefout betreft.


Garantie bij padelrackets

U heeft 1 tot 2 jaar garantie op een padelracket en hierbij is het belangrijk om te weten dat de garantie niet geldig is als het racket is beschadigd door onjuist gebruik. Indien het racket bijvoorbeeld op de top scheuren vertoont of de laklaag loslaat, dan is er in 9 van de 10 gevallen met het racket tegen de externe elementen geslagen, zoals de glazen wanden, het hekwerk of de grond. De garantie zal dan niet van toepassing zijn vanwege gebruikersfouten. Dit geldt tevens voor krassen op het frame of blad.

Indien het blad van het racket binnen 6 maanden scheuren vertoont dan is er meestal sprake van een fabrieksfout en na beoordeling van de fabrikant, ontvangt u in veel gevallen een nieuw exemplaar (mits op voorraad).


Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar verkoop@padelcentre.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.